Права споживачів в Польщі: як повернути товар в магазин?
Сьогодні, 15 березня, відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.
Що треба знати про права споживачів в Польщі? Як повернути товар, який не сподобався, у фізичні або інтернет-магазини? Як повернути товар, який має дефекти?
Про все це читайте далі.
Як повернути товар у фізичний магазин в Польщі?
Загалом, стаціонарні магазини в Польщі не зобов’язані приймати назад придбані товари, якщо на те немає причин.
Проте дуже багато з них приймають повернення, і це зумовлено їхньою доброю волею та клієнтоорієнтованістю. Так, в деякі мережі ви можете принести товар, який вас не влаштовує, протягом 14 днів, або навіть 21, 30, 60 днів або року.
Політику повернення товару визначає кожна мережа магазинів самостійно. Можуть бути нюанси щодо окремих позицій – наприклад, обмеження при поверненні подарункових карт або речей, які носилися клієнтом.
Як дізнатися, чи можна повернути товар? В самому магазині, а також на сайті мережі.
При поверненні вас попросять надати доказ купівлі товару – чек, квитанцію, підтвердження переказу, повідомлення про підтвердження покупки. Інколи це навіть можуть бути підтвердження від свідків. Проте все це повинно бути зазначене в політиці повернення компанії.
Повернення товару, купленого в польських інтернет-магазинах
Якщо ви купили товар в онлайн-магазині, ви можете відмовитися від нього і повернути його впродовж 14 днів.
Термін відраховують з моменту отримання товару, тобто з моменту його доставлення до покупця. Гроші вам надійдуть на той же рахунок, з якого товар оплачувався, або на інший, за домовленістю з продавцем.
Коли магазин в Польщі не зобов’язаний повертати вам гроші за товар?
В деяких ситуаціях продавець має повне право відмовити вам у поверненні коштів за товар або обміні продукції.
Приводи для відмови можуть бути наступні:
1. Якщо ви купили товар не у підприємця, а у приватної особи. Вона може повернути гроші, але це буде тільки її добра воля.
2. Якщо товар виготовлений на замовлення для покупця – наприклад, одяг, пошитий за вашими мірками.
3. Якщо товар не підлягає повторному продажу після відкриття пакування – наприклад, контактні лінзи.
Повернення бракованого товару в магазини в Польщі
Звісно, так. Мало того, дефектом вважається відсутність характеристик, зазначених в описі товару.
Така скарга називається рекламацією, і ви можете вимагати від продавця або виконавця послуги:
– ремонту,
– заміни товару,
– повернення грошей – повністю або частково.
Тобто, у рамках скарги-рекламації, ви подаєте заявку на відшкодування, ремонт або заміну товару. Гроші продавець повертає, включно з витратами на доставку.
Куди звернутися, якщо виникли питання або непорозуміння? Ви можете зателефонувати до Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів у Польщі за номером 801 440 220. Інформаційна лінія працює з понеділка по п’ятницю, з 08:00 до 18:00.
Шукаєте роботу в Польщі? Телефонуйте: +38 (067) 316-77-38, +38 (050) 961-08-16, +48 525-275-003