Що таке система «е-Консул» і навіщо вона українцям за кордоном?
Пресслужба Міністерства закордонних справ повідомила, що Кабмін України ухвалив постанову про інформаційно-комунікаційну систему «е-Консул».
Нова система забезпечить вищу якість і доступність сервісів МЗС для громадян України, які перебувають або проживають за кордоном.
Швидші та доступніші сервіси – це головна мета «е-Консул» від українського МЗС. На додаток чиновники прагнуть повністю перевести онлайн окремі консульські дії, тобто для отримання послуг і оформлення документів не треба буде йти до консульства України за кордоном. Для цього МЗС під’єднає систему до держреєстрів та інформаційних баз.
У серпні в рамках підготовки до запуску системи «е-Консул» було створено цифрову платформу. Зараз на ній тестують електронну чергу, електронний кабінет заявника і електронний кабінет консула. У закритому режимі проводяться тести автоматизованих нотаріальних послуг та оформлення довідок. Також система проходить безпекові перевірки, тестування на наявність вразливостей, міцність алгоритмів шифрування інформації та стійкість до пікових навантажень. Все це повинно забезпечити її стабільну та безперебійну роботу в майбутньому.
Як система «е-Консул» покращить якість надання послуг на практиці?
▸ Громадянам не потрібно буде надавати вже наявні у держави дані чи документи.
▸ Попередній пункт уможливить впровадження дистанційних послуг. Тобто задля отримання багатьох послуг взагалі не буде потреби їхати до консула (що є хорошою новиною для українців, які живуть не у великих містах, де є консульство, а у віддалених маленьких населених пунктах).
▸ За розрахунками МЗС, операційний час надання громадянам сервісів скоротиться – від 30% і аж до 80%.
Коли українці зможуть скористатися оновленою системою? Передбачається, що «е-Консул» запрацює вже у 2024 році.
У наступному році МЗС буде лише нарощувати темпи цифровізації консульської сфери. Зокрема, збільшуватиметься частка дистанційних послуг, будуть інтегровані онлайн-платежі, поширення документів у Дії спільно з Міністерством цифрової трансформації тощо. Всі ці вдосконалення та інновації впроваджуватимуть поетапно та з урахуванням фідбеку від користувачів..
Відзначимо, що потреба у модернізації системи «е-Консул» постала особливо гостро в умовах повномасштабної війни. За даними МЗС за кордоном перебуває близько 7,5 мільйонів громадян України, більшість виїхали через російське вторгнення з 2022 року. Цій категорії заявників часто потрібна консульська допомога через втрачені документи, майнові питання, влаштування дітей тощо. Попит на такі послуги залишається вкрай високим, попри посилену роботу МЗС останні два роки.
Міністерство закордонних справ рекомендує тим, хто хоче в перших рядах скористатися оновленими сервісами, заздалегідь подбати про можливість проходження віддаленої ідентифікації через портал id.gov.ua. Попередня ідентифікація дозволяє системі та консулу почати працювати над наданням послуги до візиту або взагалі скасувати потребу у фізичній присутності на прийомі.
Шукаєте роботу в Польщі? Телефонуйте: +38 (067) 315-71-93, +38 (050) 961-07-85, +48 422-027-737