Українці у Польщі все частіше шукають вакансії, які дають змогу працювати тривалий час на одному місці. Про це свідчить внутрішнє дослідження міжнародної агенції з працевлаштування Gremi Personal.
Сезонні роботи стають менш популярними – нові тренди працевлаштування українців у Польщі
Згідно з дослідженням, 76% опитаних українців уже працювали у Польщі, вперше приїхала лише чверть. Для порівняння, у 2018 році кількість тих, хто приїхали вперше становила близько 37%.
Крім зростання кількості українців, які повторно приїхали до Польщі, збільшилася і кількість тих, хто змінював роботу лише 1-2 рази, вони становлять 66%. Українців, які змінювали роботу понад три рази – 30%. 4% респондентів відповіли, що змінювали роботу понад 5 разів.
Рівно половина опитаних 50% мешкає у Польщі від року до трьох років. Менш як рік тому приїхало 42%, і лише 8% влаштувалися понад п’ять років тому.
За даними Gremi Personal до Польщі найчастіше їдуть жителі українських міст із населенням до 50 тисяч — 36%, кількість тих, хто приїхав із міст із населенням від 50 до 100 тисяч становить 29%. Від 100 до 500 тисяч — 18%, понад 500 тисяч — 17%.
«Частина, як і раніше, приїжджають на сезонні роботи, але їхня кількість значно зменшилась за останні півтора роки. Стає трендом уважне, скрупульозне вивчення вакансій, які дозволять працювати на одному місці тривалий час», — каже Анна Джоболда, директорка департаменту рекрутації.
Переважна кількість низькокваліфікованих робітників працевлаштовуються на виробництві м’ясної та рибної продукції, в пекарнях, в закладах харчування, на складах, на виробництвах заморожування овочів та фруктів, на виробництвах компонентів електронної техніки виготовлення будівельних матеріалів, тощо.
“Водночас українці стають все більш вимогливими у пошуках роботи у Польщі. До того ж ми продовжуємо спостерігати за змінами трендів на ринку працевлаштування. Все більше у Польщі шукають висококваліфікованих працівників з України — наразі серед популярних вакансій: директор з продажів, директор з підбору персоналу, маркетинговий директор, бізнес-аналітик, інвестиційний аналітик, операційний директор. І цей перелік можна продовжувати” — підсумовує Анна Джоболда.
Довідка*
Gremi Personal — міжнародне агентство із працевлаштування, що існує на ринку вже 15 років. Входить до ТОП-3 компаній із працевлаштування у Польщі, налічує 18 офісів у містах Польщі. Агентство спеціалізується на працевлаштуванні українців (90%) та жителів Середньої Азії та інших країн Східної Європи (10%).
Агентство щорічно працевлаштовує близько 20 тис іноземних працівників для 350 підприємств на території Польщі. Оборот компанії становить близько 20 млн. злотих на місяць, це 240 млн. злотих або 50 млн. 758 тис. доларів на рік.
Власник — Євген Кіріченко, родом із Херсона. Кількість співробітників компанії налічує понад 350 людей, також переважно українців.