Порівняли вартість великоднього кошика в Україні та Польщі
Цього року зібрати великодній кошик для родини з чотирьох людей в Україні коштуватиме 1422 грн та 1326 грн у Польщі. Такі дані оприлюднив Інституту аграрної економіки та аналітичний центр міжнародної агенції з працевлаштування Gremi Personal. Польщу обрали до аналізу, оскільки там найбільше українців, що знаходяться за кордоном, які так само готуються до Великодня.
Відтак, вартість домашньої паски за традиційним рецептом складе 179,8 грн за 1 кг в Україні та 185 грн у Польщі. Найдорожчими складовими є м’ясні страви. Дослiдники порахували вартість кошика з розрахунку 05 кг за кожний продукт. Домашня ковбаса Україні вартує 200 грн в Україні та 244 грн у Польщі. Буженина 265 грн в Україні та 195 грн у Польщі. Вартість сала в Україні значно менша – 110 грн, у той час як у Польщі – 200 грн.
В Україні серед молочних продуктів найбільше доведеться заплатити за твердий сир – щонайменше 265 грн за пів кілограма, у той час як у Польщі ціна складе 117 грн. За вершкове масло у нас віддадуть 194,75 грн, у Польщі — 185 грн. Значно дорожчий в Україні м’який сир — 107,5 грн у той час як за ту саму вагу у Польщі заплатять 68 грн.
За банку хріну (250 гр) в Україні заплатять 27 грн та 39 грн у Польщі. За 150 гр солі відповідно по 3 та 5 грн.
З аналізу видно, що різниця у вартості цін на продукти мінімальна, однак в агенції звертають увагу на рівень доходів в обох країнах. Якщо у Польщі середня місячна зарплата складає 59332 тис. грн (6061 злотих з урахуванням податків) то в Україні 17442 грн.
“Ми спостерігаємо мінімальну різницю у вартості продуктів в Україні та Польщі, однак важливо враховувати рівень доходів у кожній країні. За умови, що середня місячна зарплата в Україні майже втричі менше, ніж у Польщі, зрозуміло що українці витрачають значно більший відсоток свого доходу на продукти порівняно з жителями Польщі. Таким чином, розгляд цін на продукти без урахування рівня доходів може призвести до неповного розуміння економічної ситуації в обох країнах. Тому все ще існує тенденція, коли українці (українки) приїжджають у Польщу на роботу і повертаються в Україну витрачати зароблене”, — каже Євген Кіріченко, засновник Gremi Personal