Майже у 10 разів виріс попит на працівників із знанням української мови у Польщі – в чому причина?
Починаючи з серпня минулого року міжнародна агенція з працевлаштування Gremi Personal фіксує пікове зростання попиту на україномовних працівників у Польщі. Якщо кілька років тому запити серед роботодавців на працівників із знанням української в середньому складали 200 – 250 на рік , то у другій половині 2022 року сума запитів вже перевищила тисячу . З початком 2023 року динаміка продовжує зростати.
Разом із тим на період січень – вересень 2022 року у Польщі зареєструвалися понад 10 тисяч українських компаній. Про це йдеться у звіті Польского Економічного інституту.
Загалом у Польщі нараховується понад 25 тис. компаній, в яких принаймні одним із акціонерів є українська компанія. Це дані Центрального обліку та інформації про господарську діяльність у Польщі.
За даними відкритих джерел, у Польщі нещодавно відкрили свої відділення: Нова Пошта, Розетка, Haski Managment. Також анонсували відкриття Monobank, ДІЯ.Бізнес, Документ, Український Католицький Інститут, Мережа GastroFamily (Білий налив, БПШ, Mushlya), ресторани: Чорноморка, Галя Балувана, П’яна вишня, Gaga. Торгові марки: Три ведмеді, Лімо, Spell Chocolatе, будівельна компанія Євродім/Нова та багато інших.
Три ведмеді, Лімо, Spell Chocolatе, будівельна компанія Євродім/Нова та багато інших.
“З серпня 2022 року ми почали фіксувати кількість запитів саме на україномовних працівників. Українці у Польщі бажають працювати з українськими компаніям, щонайменше через можливість опинитись у звичному мовному середовищі. До того ж, це можливість отримати гарну посаду й без знання польської мови та працювати за кваліфікацією не нижче, ніж в Україні. Водночас й українські компанії також мають запит працювати з українцями. В нашій агенції є і приклади співпраці з представниками військово-промислового сектору, які перенесли виробництво до Польщі в цілях безпеки. Сподіваємось, що ми стаємо свідками нового тренду.” – каже Анна Джоболда, директорка департаменту рекрутації міжнародної агенції з працевлаштування Gremi Personal.
Через війну понад 5 млн. українців виїхали за кордон. За офіційними даними із них лишилися у Польщі понад 1 млн. І стільки ж тих, хто приїхав у Польщі до початку війни.
Експертка додає: “мільйони українців, які зараз знаходяться у Європі, звикли до українських продуктів чи сервісів й мають бажання продовжувати користуватися ними навіть знаходячись у Польщі чи Німеччині. Зважаючи на ці обставини, бізнеси починають реагувати, здійснюючи зовнішню експансію на нові ринки. Ймовірно, деяким українським компаніям вже не вистачає внутрішнього ринку, щоб зростати і будувати стратегічні плани. Така тенденція викликає додаткові стимули і для польского ринку, який є великим і без конкурентів з України. Однак, усі гравці розуміють, що зараз можна розвиватися, здійснюючи диверсифікацію та розширення”
В агенції зазначають, що запити українських бізнесів, які переїжджають мають свою специфіку. Наприклад, таких працівників, як менеджери з продажу, український бізнес шукає серед поляків чи українців, які добре володіють польською мовою. Однак, якщо робота не вимагає зовнішньої комунікації, українські компанії прагнуть винаймати українців.